Tot ziens Cusco, hallo Urubamba! - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Milena Driehuis - WaarBenJij.nu Tot ziens Cusco, hallo Urubamba! - Reisverslag uit Urubamba, Peru van Milena Driehuis - WaarBenJij.nu

Tot ziens Cusco, hallo Urubamba!

Blijf op de hoogte en volg Milena

02 Mei 2014 | Peru, Urubamba

Mijn laatste verslag eindigde met de mededeling dat ik naar een christelijk kamp zou gaan. Dus nu zal ik daar maar wat over vertellen:
Het was in 1 woord vreslijk! Het was niet echt een "nomaal kamp" met een chill kampvuurtje en andere leuke activiteiten maar er waren steeds "teachings" over de bijbel. Het begon al in de bus waar een uitgebreid gebed werdt gedaan. De pastoor vond ik nogal een maniak, hij bleef maar op ons inpraten. Het hoogtepunt van het kamp was dat je 3 marshmellows kreeg om te roosteren bij het kampvuur. Gelukkig was het kamp maar 1 nacht. De volgende dag besloot ik te gaan zwemmen in het meer van Urcos want er was niet echt veel gaande en het was best wel warm. Achteraf hoorde ik van iedereen dat het heel gevaarlijk was en dat er mensen dood zijn gegaan in dat meer. De een zegt dat het komt door algen, de ander door een of ander mythisch wezen en nog een ander zegt dat de inca's er vroeger goud delfden. Wat het is geen idee, ik vond het nogal onzinnig maar ik heb beloofd niet meer in meren te zwemmen.
Een andere leuke dag om te vertellen is de dag van semana santa (pasen). Het is traditie in Peru om dan 12 traditionele geechten te maken. Wij hadden er 14 en ze waren niet allemaal peruviaans. De docenten hadden allemaal een traditioneel peruviaans gerecht gemaakt en de studenten allemaal iets uit hun eigen land. Er waren vooral veel desserts. Ik had vanille en chocolade pudding gemaakt met passievrucht. Was nogal gelimiteerd in mijn mogelijkheden, maar het was goed gelukt. Na het eten met wat studenten naar een bar gegaan. Wat bier gedronken. Na een tijdje met Camille en Peter, een jongen uit Nieuw Zeeland die ook eventjes bij ons in huis heeft gewoond overgebleven. We hebben gedart en gepoold. Hierna even naar huis gegaan om te eten en daarna weer terug gegaan naar de stad. Hier hebben we weer gedart met Amauta, Jimmy (leraren) en andere studenten. Het oorspronkelijke plan was kareoke te gaan zingen maar we eindigden in mama africa een discotheek.
Afgelopen weekend is ook zeker het vermelden waard. Donderdag ben ik met Camille en Peter naar een pubcrawl gegaan. Het was echt heel leuk. Camille was alleen niet echt gewend aan al die verschillende mix drankjes, daarom eindigde ons avontuur in de badkamer waar zij besloot te gaan slapen. Vrijdag zouden we naar een festival gaan waar onder andere de zanger van TOTO zou optreden. Alleen het was super koud en het regende Camille was ziek. We zijn dus maar naar kareoke gegaan dat deze keer wel doorging. Zaterdag ben ik met Camille en Bertha naar een leuke markt geweest. Er was super veel lekker eten waar ik dan ook zeker van heb geprofiteerd. Lekkere cheesecake, soort saté sticks met een aardappel. Ook 2 suikerspinnen gegeten. Stukje cavia, popcorn en een fruityoghurtje. Ook meteen even wat koekjes ingeslagen, ze hebben hier super lekkere koekjes (empanada's) met discodip. We hebben ook een mnicure genomen wat hier super goedkoop is. Zaterdag avond zijn we weer naar de pubcrawl gegaan. Tussendoor nog even gegeten in een super goed vegan restaurant met Hellen en Heena, 2 meisjes van mijn spaanse school. Het was kingsday en super leuk dat dat ook in Cusco werd gevierd. Er was oranje versiering en er werd ook wat Nederlandse muziek gedraaid in mythology een discotheek. Zondag hebben we ceviche gegeten en bier gedronken met de familie. Ook nog even een bezoekje aan de mall gebracht.
Verder door de weeks nog bij Carina, mijn lerares gegeten samen met Camille en Amauta. Carina is getrouwd met een nederlander en heeft het schattigste kindje ooit. Gabriel is net 1 geworden en ik wil hem hebben haha.
Gister wezen karten met Camille en Amauta en ik heb gewonnen!
Gister ook naar mijn nieuwe bestemming gegaan: een eco lodge in Urubumba Peru.
Het is ongeveer een uurtje rijden van Cusco. Vond het wel moeilijk om afscheid te nemen van Cusco maarja ik kan er niet voor altijd blijven. Wil er wel graag weer terug. Maar nu eerst 2 weken in de eco lodge. Wat ik er van begrijp is het voornamelijk receptiewerk omdat de rest van de medewerkers geen Engels spreekt. Er is alleen niet veel receptiewerk dus ik zal waarschijnlijk veel achter mijn comuter te vinden zijn.
Camille komt morgen deze kant op en dan gan we zondag naar Ollantaytambo om een San Pedro cactus ceremonie mee te maken.
Tot de volgende keer!
Liefs,
Milena

  • 07 Mei 2014 - 15:29

    Eline:

    Hee mileen!!

    Wat leuk om al je ervaringen te lezen!! Top dat je zo aan het genieten bent!

    Tot op de app weer ;)

    xxx liefs
    Eline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Milena

Actief sinds 17 Maart 2014
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 4645

Voorgaande reizen:

21 Maart 2014 - 15 Augustus 2014

Peru, Bolivia en Argentinie

Landen bezocht: